Thu. Dec 3rd, 2020

Deschiderea Viennale printr-un weekend în forță

A 57-a ediție a festivalului principal de film din Austria se marchează prin gala de deschidere dedicată aclamatei producții franțuzești Portrait de la jeune fille en feu, marca regizoarei Céline Sciamma a intimității feminine, voyeurismul și tematica privitului suferind o abordare revoluționară, gală la care a participat și protagonista Adèle Haenel.

Evenimentul organizat pe data de 24.10, de la ora 19:30, a fost urmat de premiera oficială a filmului, dedicată publicului larg, începând cu ora 23, în sala cinematografului Gartenbaukino, lipsit de locuri lăsate libere, ca urmare a diversității festivalului și a programului unic, de calitate, oferit prin alegerile sale publicului adorator de industria cinematografică, și nu numai. Ziua deschiderii s-a încheiat pe ritmurile a trei DJ (Fabio Flacco, Oberst & Buchner, Andaka), în cadrul petrecerii de deschidere, fiecare seară a festivalului promițând două săptămâni intense prin deschiderea porților centralei Viennale de la MuseumQuartier, locație dedicată serilor dansante, ale aperitivelor, dialogurilor și întâlnirilor cu toți artiștii și cinefilii, fie ei și amatori.

Cu toate că în următoarele zile, programul de film a început abia de la ora 10:30, din data de 29 octombrie, publicul va putea savura escapada ficțională pe post de mic dejun, matinal, de la 6:30, alături de un bufet și o cafea fierbinte, inclusă în prețul biletului.

Câte ceva pentru fiecare: de la cinematograful Gartenbaukino plin de voie bună și răsunător de clinchete de pahare, ca urmare a eliberatorului, detașatorului debut regizoral al Oliviei Wilde, Booksmart, un altfel de film adolescentin, o ușurință încântătoare în abordarea marei drame care este liceul, la chipurile străbătute de fiori, tensionate și chiar plânse, după A Hidden Life (R: Terrence Malick), furtuna difuzată în același loc, după calm, trimful de neratat la această ediție. Sâmbătă s-a însorit prin filmul monument One, Two, Three (R: Billy Wilder), în memoria fostului director Viennale Eric Pleskow, în aceeași zi fiind redată și povestea lui Tommaso Buscetta și impactul Cosa Nostra, caruselul luând etern întorsături abrupte, oferind mai apoi variabile programe, precum lipsitul de cenzură Liberté (Albert Serra), documentare, monografii, retrospective și scurtmetraje, culminând cu durerosul, marcantul Midnight Family (Luke Lorentzen) la miezul nopții.

Ziua de duminică nu s-a lăsat mai prejos, dovedindu-se de o importanță deosebită pentru industria cinematografică românească, al lui Abel Ferrara Tommaso distribuind-o pe tânăra actriță Cristina Chiriac alături de Willem Dafoe în drama difuzată în prezența regizorului, la Gartenbaukino.

Prin acest weekend introductiv își croiește Viennale calea încărcată de istorie în anul 2019, un an îndrăzneț pe plan cinematografic, producții fenomen precum Marriage Story (R: Noah Baumbach), And Then We Danced (R: Levan Akin), The Lighthouse (R: Robert Eggers), A Rainy Day in New York (R: Woody Allen) fiind doar câteva dintre highlight-urile ediției.

Articol apărut în ediția print a publicației BanatulAzi din 31 octombrie 2019.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *